ЧАКЛУН
Перед початком гри вибирають чаклуна. Для цього один з
гравців простягає перед собою праву руку долонею донизу, а інші підставляють
під неї вказівний палець.
По команді: "Раз! Два! Три!" всі забирають руки, а гравець з простягнутою рукою має захопити чийсь палець.
По команді: "Раз! Два! Три!" всі забирають руки, а гравець з простягнутою рукою має захопити чийсь палець.
Той, чий палець був захоплений таким чином, стає чаклуном.
Він намагається догнати когось і доторкнутися рукою. Той,
кого піймали, завмирає, розвівши руки в сторони. Зняти чари з нього можуть інші
гравці, якщо доторкнуться до нього рукою. Але чаклун стежить за своєю
"здобиччю", і, як тільки хтось зніме чари, він намагається зачарувати
і тих, хто наважується виручити товариша.
Правила гри: зачарований гравець залишається на місці. Той,
кого зачарували тричі підряд, сам стає чаклуном, а його попередник приєднується
до гравців.
ХЛІБЧИК
Всі, хто бажає грати, беруться за руки і стають попарно
(пара за парою) на якійсь відстані від гравця, в якого нема пари. Він і є
"хлібчиком".
- Печу-печу хлібчик! (Вигукує хлібчик)
- А випечеш? (Питає задня пара)
- Випечу!
- А втечеш?
- Побачу!
З цими словами два задніх гравця біжать наперед, з тим, щоб стати перед хлібчиком.
А той намагається спіймати одного з них до того, як вони візьмуться за руки.
Якщо йому це вдасться, то він разом з впійманим гравцем стає наперед, а гравець, що лишився без пари, стає хлібчиком. Гра повторюється в тому ж порядку.
Правила гри: остання пара може бігти тільки після закінчення переклички.
- А випечеш? (Питає задня пара)
- Випечу!
- А втечеш?
- Побачу!
З цими словами два задніх гравця біжать наперед, з тим, щоб стати перед хлібчиком.
А той намагається спіймати одного з них до того, як вони візьмуться за руки.
Якщо йому це вдасться, то він разом з впійманим гравцем стає наперед, а гравець, що лишився без пари, стає хлібчиком. Гра повторюється в тому ж порядку.
Правила гри: остання пара може бігти тільки після закінчення переклички.
ЗЕМЛЯ, ВОДА, ПОВІТРЯ, ВОГОНЬ
Всі стають у коло, а ведучий - посередині. Він кидає комусь
з дітей м'яча, вимовляючи при цьому одне з слів: "земля",
"вода", "повітря", "вогонь". Якщо ведучий сказав
"земля", то гравець, що впіймав м'яча, повинен швидко назвати якусь
тварину. На слово "вода" треба назвати рибу, на слово
"повітря" - птаха. Якщо ведучий скаже "вогонь", усі,
махаючи руками, повинні крутитися на
місці.
місці.
Правила гри: неуважні вибувають з гри.
Гру можна проводити і в приміщенні, під час дощу.
Гру можна проводити і в приміщенні, під час дощу.
КОШИК
Всі сідають у кімнаті. Ведучий ставить на стіл кошик,
коробку, ящик тощо. Це буде "кошик".
Ведучий запитує:
Ведучий запитує:
- Знаєте, що можна класти в цей кошик?
- Не знаємо!
- Ну так знайте: в цей кошик можна класти будь-які ягоди
(квіти, іграшки, листки певних дерев, прислів'я та приказки, загадки тощо).
Правила гри: в грі можна обирати будь-яку тему, але не можна
помилятись і класти до кошика те, що не стосується теми, або затримувати кошик.
Той, хто помиляється, дає фант. Так грають, доки не набридне, а потім
розігрують фанти.