Вітаємо Вас!
Ми - дошкільний навчальний заклад №24 "Калинка"!
Чому саме Сад здійснення бажань? Тому, що в нашому садочку загадуються найсміливіші бажання і всі вони збуваються.
Хочете знати більше - заходьте до нас частіше.
Будемо раді бачити Вас на сторінках нашого сайту!

Сподіваємося кожен знайде в ньому щось цікаве для себе.



08.08.18

Ступені адаптації дитину до умов закладу дошкільної освіти


Зі зміною звичних умов життя необхідна перебудова раніше сформованого стереотипу дитячої поведінки, що вже усталений у віці двох–трьох років. У дітей в період адаптації можуть порушуватися:
-        -   сон
-        -   апетит
-        -   настрій
-        -  терморегуляція
-        -  набуті навички.
На характері й тривалості адаптаційного періоду позначаються:
-        - вік
-        - стан здоров’я
-        - загальний рівень розвитку
-        - індивідуальні особливості
-        - адаптаційні механізми організму
-        - загартованість організму
-        - набуті навички самообслуговування
-        - досвід спілкування з дорослими та ровесниками.

Процес адаптації контролюють:
-        - вихователі
-        - медичні працівники
-        - практичний психолог.

Ступені адаптації дитини до нових умов.
Основні показники ступеня адаптації дитини до нових умов:
-        - строки нормалізації поведінки
-        - частота й тривалість захворювань
-        - прояви невротичних реакцій.
З огляду на ці показники визначають три ступені адаптації.

Легкий ступінь
У дитини нормалізується поведінка протягом місяця. Зрештою новачок:
-        починає спокійно чи й радісно ставитися до дитячого колективу
-        проявляє зацікавленість до навколишнього середовища.
Настрій бадьорий, хоча і не без незначного ранкового плачу.
Дещо погіршений апетит на кінець першого тижня досягає звичайного рівня.
Сон поновлюється протягом 10–15 днів.
Взаємини з близькими людьми не порушуються.
Дитина легко прощається, швидко відволікається, її цікавлять й інші дорослі.
До того ж дитина доволі активна, але не збуджена. Ставлення до дітей може бути як байдужим, так і зацікавленим.
Інтерес до оточення поновлюється протягом двох–трьох тижнів (за участі дорослих).
Розвиток мовлення загальмовується, але дитина відгукується і виконує певні прохання чи вказівки дорослих. До кінця першого місяця в неї поновлюється активне мовлення.
Захисні сили організму значно не знижені, до кінця третього тижня відновлюються. Хворіє дитина:
-        - не частіше як раз на місяць
-        - не довше десяти днів
-        - без ускладнень.
Ознак невротичних реакцій у дитини немає.

Середній ступінь
Порушення в поведінці та загальному стані дитини виразніші і триваліші.
Сон нормалізується лише за 20–40 днів. Тоді ж поновлюється апетит.
Настрій нестійкий протягом місяця, значно знижена активність.
Новачок:
-        - стає плаксивим, малорухливим
-        - не намагається досліджувати нове оточення
-        - не використовує набутих раніше побутових навичок.
У грі дитина:
-        - не застосовує набутих навичок
-        - грається ситуативно
-        - мовленнєва активність знижена.
Усі ці зміни тривають п’ять–шість тижнів.
Ставлення дитини до дорослих:
-        - близьких — емоційно-збуджене (плач, крик під час розлучення)
-        - інших — вибіркове.
Однолітки дитині байдужі, хоча може бути й зацікавлення.
Захворюваність дитини в адаптаційний період:
-        - до двох разів на місяць
-        - не більше 12 днів
-        - без ускладнень.
Вага тіла дитини незмінна чи несуттєва знижена. Проте з’являються ознаки невротичних реакцій:
-        - вибірковість у ставленні до дорослих та однолітків
-        - спілкування лише за певних умов.
Яскраво виражені зміни в самопочутті дитини:
-        - порушення травлення
-        - блідість
-        - пітливість
-        - «тіні» під очима
-        - «палаючі» щоки тощо.
Найбільше вони виражені перед початком захворювання, зазвичай це гостра респіраторна інфекція. 

Тяжкий ступінь
Тривожною є тяжка адаптація.
Дитина тривало і тяжко хворіє, одне захворювання майже без перерви змінює інше. Захисні сили організму ослаблені, несприятливо позначаючись на фізичному та психічному розвитку дитини.
Знаковим проявом тяжкого ступеня перебігу адаптації є неадекватна поведінка дитини, що межує з невротичним станом.
Дитина погано засинає, сон короткий зі скрикуваннями, плачем та пробудженнями.
Апетит погіршується сильно й надовго. Можуть бути:
-        - стійка відмова від їжі
-        - невротичне блювання за спроби дитину нагодувати.
Також імовірні:
-        - функціональні порушення
-        - безконтрольні випорожнення.
За тяжкої адаптації дитина:
-        - не спить
-        - пригнічена
-        - не цікавиться оточенням
-        - ставиться до дітей відчужено, уникає або поводиться агресивно.
     Ставлення до близьких емоційно-збуджене, позбавлене практичної взаємодії. Дитина не реагує на запрошення взяти участь у будь-якій справі. Говорити не хоче або простежується затримка мовленнєвого розвитку на значний період.

Зауважте! Дитина, яка бурхливо виражає свій протест проти нових умов — криком, плачем, вередуванням, чіпляючись за маму, падаючи на підлогу, — викликає менше хвилювань у психологів і лікарів, аніж дитина, яка ціпеніє, стає байдужою до того, що з нею відбувається. Така апатія є типовим проявом дитячої депресії, через яку погіршується загальний стан дитини.
Поліпшення стану дитини відбувається вкрай повільно, протягом кількох місяців.

Серед невротичних реакцій дитини за тяжкої адаптації:
-        - блювання
-        - пристрасть до особистих речей
-        - страхи
-        - некерована поведінка
-        - прагнення сховатися від дорослих
-        - істеричні реакції
-        - тремор підборіддя і пальчиків тощо.

Джерело: Портал освітян "Педрада"